måndag 5 april 2010

Nandis version

Idag (31/3) hade vi möte med gruppen där vi snabbt och smärtfritt delade upp arbetsuppgifterna till förberedelsestadiet samtidigt som vi även delade upp de olika ansvarsområden som vi skulle ha under torsdagens kommande gigg.
Jag personligen erbjöd mig själv att jobba på scenen, vilket gick ganska smidigt denna gången, kanske för att det var inga stora changeovers mellan banden, de använde i stort sätt samma utrustning allihopa och sina egna trummor kopplade de på egen hand. Med andra ord var kvällen ganska lugn.
I förarbetet erbjöd jag att jag gärna skulla tejpa lp-skivor i källaren. Något jag faktiskt har velat göra sen länge men något som aldrig riktigt blev av. Jag valde att designa och lägga ut det internationella fredsmärket, rättare sagt tre fredsmärken som var sammankopplade till varandra. Det visade sig vara en något komplext och pilligt mönster att lägga ut, i alla fall just av runda lp-skivor, med tanke på att jag hade för avsikt att även symetrin mellan dessa skulle stämma. Resultatet blev ganska okej tyckte jag och jag fick fina komplimanger. Men det var framförallt kul att sysselsätta sig med denna uppgift. Det var lika stressfritt som den hade en lugnande påverkan på mig, hamnade till slut nästa i ett meditativt tillstånd, vilket var kul. Gör gärna om det.
Kvällen var bra, banden var sådär, det var ganska fullpackat denna gången vilket var kul och se.

Over and out.

Nandi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar